http://www.coskunnehir.com.tr/wp-content/themes/fullscreen
Daha Fazla

Rightbox

Konuşmanın kalitesi hakikaten kişiliğin bir göstergesidir.Öyleyse iyi konuşmak karşımızdaki kişinin konuşmamızın tüm harflerini anlayabilmesi için ne yapmalıyız.
Ülkemiz çeşitli lehçelerin konuşulduğu genel de ise Arapça ve Farsçanın etkisinde olan bir ülkedir. İyi bir Türkçeninse yıllardan beri hep İstanbul Türkçesi olduğu belirtilir.Yurdumuzda ve dünyada iyi konuşabilmekse vücudumuzu iyi kullanmaktan geçer.
Vücudumuzu kullanmanın temel öğesi dudaklarımızı ve nefesimizi çok iyi kullanmaktır.
Nefes annesinin karnından yeni çıkan bir bebeğin dünyayla tanışmasından başlar; ölünceye kadar devam eder.
Hekimler annesinin karnından çıkan çocuğu ayaklarından tutup , ters çevirip poposuna vurduklarında çocuk ağlamaya başlar.İşte çocuk o an ağlamasıyla dünyayla tanışır ve düzgün bir nefes alarak bir nevi şarkı söylemeye başlar. Bebek doğru yerden nefes alıyor ve şarkısını söylüyordur. Yoruluncaya kadar sesi hiç kısılmaz. Nedir bu doğru nefes? Bu doğru nefese mide ile bağırsaklar arasında bulunan DİYAFRAM bölgesini hava doldurarak kullandığımız nefestir ve bu bölgeyi kullanarak yaptığımız nefes türü olduğu içinde ismini DİYAFRAM nefesi olarak adlandırırız. Peki başka nefes türleri var mıdır? Evet insanlar yaşları ilerledikleri zaman nasıl hayatta bir takım yanlışlıklar yapıyorlarsa nefes almakta ta yanlışlar içinde bulurlar kendilerini (göğüsün üst kısmını kullanarak göğüs kısmı kullanılarak alınan nefesler, karışık olarak nitelediğimiz vücudun tüm bölgelerini kullanarak alınan nefesler v.s.) Yanlış alınan nefeslerse düzgün konuşmayı , şarkı söylemeyi zorlaştırdığı gibi son yapılan araştırmalarda sağlıklı yaşamamızda bile olumsuz etkileri vardır.
Diyafram nefesini nasıl bulup yapabilirize gelince; Bu nefes türünü öğretmek için öğreticiler genelde çok zor bir işmiş gibi öğrenmeyi ve öğretmeyi yokuşa sürerler. Oysa o kadar zor değildir.
Hiç yanınızda uyuyan birine dikkat ettiniz mi? Hele de sırt üstü uyurken Nasıl bir pozisyonda? Diyafram bölgesi yani bağırsaklarla mide arası devamlı inip kalkıyor değil mi?İşte o kişi doğru yerden nefesini alıyordur. O kişi uyurken diyafram bölgesine bir yastık koyarsanız yastık devamlı iner kalkar Bu da diyafram nefesini görmemizin en iyi yollarından biridir.
Günlük hayatta da bu nefesi kullanmamız gerekmektedir. Diyaframımızı havayla doldurmamız için nasıl nefes almalıyız. Sadece burundan mı? , yoksa sadece ağızdan mı ? yoksa her ikisinden birden mi? Eğer sadece ağızdan alırsak nefesimizi bu bizde soğuk havalarda bağdemcik iltihaplanması, laranjit, faranjit gibi rahatsızlıklarla birlikte ses kısıklığı konuşurken ve şarkı söylerken rahat edemememize neden olur.Sadece burunda nefes almaksa özellikle şarkıcılar için zaman kaybına (otuz ikilik ve altmış dörtlük nota değerleri) burun enfeksiyonu geçirenler içinse zorlanmalara neden olur. O zaman en uygun nefes şekli karışık nefes dediğimiz; ağızdan ve burundan aldığımız nefes türüdür.
Uyuduğumuz zaman alınan nefesin en ideal nefes olduğunu yukarıda belirtmiştim. Diyafram nefesi dediğimiz bu nefesi acaba günlük hayatta nasıl uygulamalıyız.
Biz şan eğitimcileri ses eğitimine başlayan öğrencilerimize önce nefes almayı öğretiriz. Ben genelde ilk derslerde öğrenciyi sırt üstü eğer sınıftaysa yan yana getirilmiş 3-4 (üç-dört) sandalyenin üzerine veya özelliği olan bir yerdeysem bir çek yatın üzerine sırt üstü yatırırım ve öğrencime birkaç ders diyaframını iyi görsün diye dar giysiler giymesini öneririm. Aynı uyma pozisyonundaki gibi nefes almasını , sonra nefesini tutmasını, ondan sonra da (tısss..) şeklinde dışarı vermesini sağlarım. Diyaframının üzerine ağırlıklar koyarım ki diyaframını gözlemlemesi kolay olsun. Sırt üstü yattığı yerden bu egzersizleri zamana karşı önce 15(on beş) saniyede sonra sırasıyla 20(yirmi),25(yirmi beş), 30 (otuz) ve devam ederek yapabildiği kadar 1 (bir) dakikaya kadar çıkarmasını sağlarım . Öğrenci sırt üstü yattığı yerden bu işi iyice olgunlaştırınca elinden tutarak öğrenciyi ayağa kaldırıp biraz dinlendirdikten sonra; bu sefer aynı hareketleri ayakta yapmasını isterim. Öğrenci ayağa kalkınca öncelikle bu hareketleri yapmakta zorlanır, bocalar o zaman diyafram bölgesini öğrenciye göstererek konu yeniden gözden geçirilir , giydiği dar giyside diyaframın inip kalkması gözlemlettirilir. Elini diyafram bölgesine (belime) ve öğreticinin beline koydurularak gözlem tamamlattırıldıktan sonra aynı biraz önce sırt üstü yatarak yaptığımız egzersizler iki ayağın üzerinde dengeli bir şekilde durarak (vücudu iki ayak üzerine eşit ağırlık vererek) zamana karşı tekrar yaptırırım . Egzersizler (tısss….) şeklinde yapılmalı, her egzersiz bittiğinde diyaframda hiç nefes kalmamalı ,zaman dilimi uzadıkça nefesin verilen zaman dilimine yetmesi için ağızdan verilen tısss.. şeklindeki nefesin şiddeti azaltılmalıdır.

Eskiden sadece konservatuarlarda nefesli saz ,opera ve tiyatro öğrencilerine öğretilen diyafram nefesi;
son zamanlarda yapılan bilimsel araştırmalarda insan sağlığı üzerinde de çok olumlu etkiler olduğunu kanıtlamıştır. Diyafram nefesi kullanan insanlar kolay kolay grip ve benzeri hastalıklara yakalanmıyorlar, iş hayatlarında stressiz bir ortam yakalıyorlar . Diyafram nefesi öğrenmekte daha kaliteli bir hayat veriyor insanlara. SİZ DE KALİTELİ BİR HAYAT İÇİN BU NEFESİ ÖĞRENMEYİ LÜTFEN DENEYİNİZ.

About COŞKUN NEHİR

19.12.1957 yılında doğdu. Müziğe küçük yaşlarda mandolin ve keman çalarak başladı. İlk-orta-lise yıllarında Ankara,Tekirdağ,Mersin,Samsun illerinde solo konserler ve oda orkestrası konserleri verdi. 1978-1979 öğrenim yıllarında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi bölümünü birincilikle bitirdi. Dünya gençlik orkestrasında kemanıyla Türkiye’yi temsil etme olanağı buldu. 1982-1983 öğrenim yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Opera-Şan Bölümünü bitirdi.1983 yılından beri İstanbul Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde Opera Sanatçısı olarak görev almaktadır. 1983-1991 ve 2010-2015 yıllarında Marmara Üniversitesi Müzik bölümünde bireysel söyleme ve Şan öğretmenliği yapmıştır. 2002 yılı başından 2003 yılı Şubat ayına kadar ve 2005-2007 yılları arası İstanbul Devlet Opera ve Balesinde protokol müdürlüğü görevinde bulunmuştur. Çocuk oyunlarında, solo ve koro rollerde görev almıştır.12 yıl aralıksız oynadığı Rossini’nin Külkedisi isimli çocuk ve gençlik oyunundaki prens rolüyle kırılması güç bir rekor elde etmiştir.4.Murat,Wistor’un Şen Kadınları,Kiss Me Kate,2.Mehmet Karanfil Köy,Batı Yakasının Hikayesi,Ali Baba ve Kırk Haramiler rol aldığı opera eserlerinden bazılarıdır. Fransa, Danimarka, Portekiz, Almanya gibi ülkelerde sesi ile Türkiye’yi temsil etmiştir. coskun-nehir-portfolioUzun zamandan beri anne karnında çocukların müziği duyabilmeleri ve ergenlik çağı bitimine kadar çocukların müzikle olan zihinsel gelişimlerini içeren uluslar arası çalışmaları yakından takip etmektedir. Bu konuyla ilgili olarak 4-6 Haziran 2003 tarihinde yapılan 2. Uluslar arası ana çocuk sağlığı kongresinde bir konuşma yapmış ve bu konuşma Milliyet Gazetesinin haber sayfasında yer almıştır.(6 Nisan 2003 Milliyet Pazar) Aynı konuşmayı daha geliştirilmiş olarak İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi mezuniyet sonrası eğitim programı kapsamında 12 Mayıs 2004 tarihinde sunmuştur. Ayrıca yetişkinlerde müzikle psikolojik tedavi, ses telleri bozuklukları ve tedavisi, mesleğinde sesini kullanan kişilerin daha verimli olması için özel çalışmaları vardır. Bu konu ile ilgili çalışmaları Milliyet Gazetesinin 4 Ekim 2003 tarihli Cumartesi ekinde haber yapılmıştır. 18 Mart 2010 Tarihinde Azerbaycan-Tunus-Almanya-Türkiye’nin ortaklaşa sahneye koyduğu ZİHNİ PAPAKÇI’nın yazdığı SARIKAMIŞ’tan ÇANAKKALE’ye isimli Pafil Tiyatro’da Türkiye adına rol almıştır. Nisan 2010 tarihinde Doğa Kolejleri tarafından başlatılan ve devam eden okullar arası çok sesli koro yarışmasının daimi jüri üyesidir. Haziran 2012 tarihinde bestesi Toroslu BELEN ‘e ait olan ‘Çanakkale Şehitleri’ne isimli eserin ilk seslendirilişini yapmıştır. Kayda alınan eserin geliri lösemili çocuklar yararına ve Van depreminde yıkılan öğretmen evlerinin inşasında kullanılacaktır. 24-05-2013 tarihinde sanata katkıları nedeniyle İSTANBUL VALİLİĞİ NİŞANTAŞI NURİ AKIN ANADOLU LİSESİNDEN takdir belgesi almıştır. Haziran 2014 tarihinden beri internet yayıncılığı yapan Bakırköy Gazete‘de(http://www.bakirkoygazete.com) sanat konularınıda içine alan köşe yazarlığı yapmıştır. Temmuz 2015 tarihinden itibaren Seç Medya ve İletişim Hizmetlerine ait Seç Haber (www.sechaber.com.tr)‘de köşe yazarlığı yapmaktadır.