Warning: Declaration of description_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = NULL, $id = 0) in /home/webtakis/public_html/coskunnehir.com.tr/wp-content/themes/fullscreen/inc/description-walker.php on line 43
TOPLULUK ÖNÜNDE YAPILAN KONUŞMALAR | Coşkun Nehir
https://www.coskunnehir.com.tr/wp-content/themes/fullscreen
Daha Fazla

Rightbox

             TOPLULUK ÖNÜNDE YAPILAN KONUŞMALAR

 

        Güzel  konuşma , iyi nefes alma, dudak tembelliği, dil bilgisi kuralları  v.s. gibi sorunlarımızı hallettikten sonra; artık uygulamaya geçmenin zamanı geldiği düşüncesindeyim. İnsanlar karşısındaki kişi veya kişilerle anlaşmak için konuşmak zorundadırlar. Birebir konuşmadan ziyade topluluk önünde nasıl konuşulacağı da  ayrı bir sorundur. Onun için bu yazımda  topluluk önünde nasıl konuşulacağından bahsedeceğim çünkü insanlar topluluk önünde konuşurken çok sıkıntı çekerler. Daha önceki yazılarımda  belirttiğim  çalışmaları yaptıktan sonra aşağıda madde madde vereceğim kurallara dikkat edilirse büyük ölçüde emeklerimizin karşılığını alırız düşüncesindeyim.

         1-Konuşma öncesinde, ben bu işi en iyi şekilde başaracağım diye telkinde bulunup; kendinizi psikolojik açıdan yönlendirin. Öz güveniniz her zaman yanınızda olsun.

           2-  Konuşma günü konuşma yapacağınız salona gelmeden kılık kıyafetinizi gözden geçiriniz. Parlak renkler giymekten kaçınınız. (kırmızı, yeşil,mavi,pembe,mor v.s.) Parlak renkler izleyicinin dikkatini dağıtır.Elden geldiğince pastel renkler giyininiz.Gri, siyah,kahverengi gibi.Hanımlar fularlarının erkekler kravatlarının pastel renkte olmasına özen göstermelidir.

            3-Konuşmadan önce konuşma yapacağınız yeri önceden görüp konuşma plânını yapınız. Kürsü varsa onu nasıl kullanacağınızı, mikrofon varsa  kontrolünü , konuşacağınız yerdeki dinleyicilerin oturma pozisyonları, mikrofon yoksa salonun akustik durumunu denetleyiniz. Ses düzenini ve görselleri yönetecek kişiyle küçük bir prova yapınız.

              4- Dinleyiciler yerini aldıktan sonra siz de salondaki yerinizi alınız. Yapılacak konuşma solon düzeni içinde plânlanmışsa tabii. Dinleyici salonda yerini aldıktan sonra,  konuşmaya solonda yer almadan doğruda doğruya dışarıdan ya da sahne kulisinden girebilirsiniz. Konuşmayı ayakta mı yoksa oturarak mı yapacağınıza önceden karar veriniz. Konuşma yapacağınız yere emin adımlarla gidiniz.

               5- Konuşmaya giderken burnunuzdan derin bir diyafram nefesi alıp ağzınızdan veriniz.

                6- Kürsüye geldiğinizde konuşmaya hemen başlamayınız. Kendinize ve salondakilere gözlerle tanışmak için kısa bir tanışma süresi veriniz.    

                 7-Konuşmanıza bir espri ile başlayabilirsiniz. Böylece salondaki seyirciler size ısınırlar bu da sizi dinleyenlerin dikkatini artırır.

                 8-Konuşma süresince salondaki dinleyenlerin nabzını elinizde tutun yani salonda hakimiyet her sizde  olsun . Sıkıntılı bir hava sezerseniz  ya da  öksürüklerin  sayısı artarsa  ses tonunu değiştirin. Ya birdenbire düşük ama duyulabilecek bir sesle ya da yüksek bir ses tonuyla başlayıp; normal ses tonuna dönünüz.

                9-  Konuşmanızın bir bölümünü dinleyiciler arasında dolaşarak ta yapabilirsiniz. Yalnız bunu yaparken arkanızda kalan dinleyicilerin sizi her zaman daha az duyabileceklerini unutmayınız. Ses tonunuzu ona göre ayarlayınız.

                 10-Soru cevap şeklindeki konuşmalarda verdiğiniz cevaplar konunuzun mutlak hâkimi olduğunuzun göstergesi olmalıdır.

                  11- Konuşmanız  bitince  güzel bir kapanış cümlesi söylemeyi unutmayınız.

 

                 TOPLULUK ÖNÜNDE YAPTIĞINIZ KONUŞMALAR;

 

  • Doğaçlama yapılan konuşmalar:

Konuşacağınız konu hakkında geniş bir bilgiye sahip olmak gerekmektedir.

 

  • Okuyarak yapılan konuşmalar:

Çok sıkıcıdır. Buna kâğıttan okuma denir onun için buna konuşma denmez.

 

 

  • Topluluk önünde ezbere yapılan konuşmalar:

Tiyatrocuların ve benzeri güzel sanatlarla uğraşanların aylarca yaptığı çalışmalar sonrası yaptığı konuşmalardır.

 

  • Topluluk önünde kılavuzla yapılan konuşmalar:

Sadece küçük  küçük notlara   bakılarak yapılır.T

About COŞKUN NEHİR

19.12.1957 yılında doğdu. Müziğe küçük yaşlarda mandolin ve keman çalarak başladı. İlk-orta-lise yıllarında Ankara,Tekirdağ,Mersin,Samsun illerinde solo konserler ve oda orkestrası konserleri verdi. 1978-1979 öğrenim yıllarında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi bölümünü birincilikle bitirdi. Dünya gençlik orkestrasında kemanıyla Türkiye’yi temsil etme olanağı buldu. 1982-1983 öğrenim yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Opera-Şan Bölümünü bitirdi.1983 yılından beri İstanbul Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde Opera Sanatçısı olarak görev almaktadır. 1983-1991 ve 2010-2015 yıllarında Marmara Üniversitesi Müzik bölümünde bireysel söyleme ve Şan öğretmenliği yapmıştır. 2002 yılı başından 2003 yılı Şubat ayına kadar ve 2005-2007 yılları arası İstanbul Devlet Opera ve Balesinde protokol müdürlüğü görevinde bulunmuştur. Çocuk oyunlarında, solo ve koro rollerde görev almıştır.12 yıl aralıksız oynadığı Rossini’nin Külkedisi isimli çocuk ve gençlik oyunundaki prens rolüyle kırılması güç bir rekor elde etmiştir.4.Murat,Wistor’un Şen Kadınları,Kiss Me Kate,2.Mehmet Karanfil Köy,Batı Yakasının Hikayesi,Ali Baba ve Kırk Haramiler rol aldığı opera eserlerinden bazılarıdır. Fransa, Danimarka, Portekiz, Almanya gibi ülkelerde sesi ile Türkiye’yi temsil etmiştir. coskun-nehir-portfolioUzun zamandan beri anne karnında çocukların müziği duyabilmeleri ve ergenlik çağı bitimine kadar çocukların müzikle olan zihinsel gelişimlerini içeren uluslar arası çalışmaları yakından takip etmektedir. Bu konuyla ilgili olarak 4-6 Haziran 2003 tarihinde yapılan 2. Uluslar arası ana çocuk sağlığı kongresinde bir konuşma yapmış ve bu konuşma Milliyet Gazetesinin haber sayfasında yer almıştır.(6 Nisan 2003 Milliyet Pazar) Aynı konuşmayı daha geliştirilmiş olarak İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi mezuniyet sonrası eğitim programı kapsamında 12 Mayıs 2004 tarihinde sunmuştur. Ayrıca yetişkinlerde müzikle psikolojik tedavi, ses telleri bozuklukları ve tedavisi, mesleğinde sesini kullanan kişilerin daha verimli olması için özel çalışmaları vardır. Bu konu ile ilgili çalışmaları Milliyet Gazetesinin 4 Ekim 2003 tarihli Cumartesi ekinde haber yapılmıştır. 18 Mart 2010 Tarihinde Azerbaycan-Tunus-Almanya-Türkiye’nin ortaklaşa sahneye koyduğu ZİHNİ PAPAKÇI’nın yazdığı SARIKAMIŞ’tan ÇANAKKALE’ye isimli Pafil Tiyatro’da Türkiye adına rol almıştır. Nisan 2010 tarihinde Doğa Kolejleri tarafından başlatılan ve devam eden okullar arası çok sesli koro yarışmasının daimi jüri üyesidir. Haziran 2012 tarihinde bestesi Toroslu BELEN ‘e ait olan ‘Çanakkale Şehitleri’ne isimli eserin ilk seslendirilişini yapmıştır. Kayda alınan eserin geliri lösemili çocuklar yararına ve Van depreminde yıkılan öğretmen evlerinin inşasında kullanılacaktır. 24-05-2013 tarihinde sanata katkıları nedeniyle İSTANBUL VALİLİĞİ NİŞANTAŞI NURİ AKIN ANADOLU LİSESİNDEN takdir belgesi almıştır. Haziran 2014 tarihinden beri internet yayıncılığı yapan Bakırköy Gazete‘de(http://www.bakirkoygazete.com) sanat konularınıda içine alan köşe yazarlığı yapmıştır. Temmuz 2015 tarihinden itibaren Seç Medya ve İletişim Hizmetlerine ait Seç Haber (www.sechaber.com.tr)‘de köşe yazarlığı yapmaktadır.